Pesem Evrovizije je največja glasbena prireditev oz. televizijski spektakel na svetu, ki vsako leto pred TV ekrane prikuje na milijone ljudi. Zadnja leta pa ob vse večji prisotnosti Pesmi Evrovizije na različnih socialnih omrežjih, raste tudi število sledilcev, všečkov, komentarjev in tudi gledalcev Pesmi Evrovizije preko socialnih platform.

EBU je tudi letos objavila natančnejše podatke glede gledanosti in popularnosti Pesmi Evrovizije 2022 v Torinu.

Televizijski gledalci

66. Pesem Evrovizije v Torinu je v treh večerih pred TV ekrane prikovala kar 161 milijonov gledalcev, merjeno na 34 tržiščih. Beležili so 7 milijonov gledalcev več primerjalno s prejšnjim letom. Ocena pa letos ni vsebovala gledalcev v Rusiji in Ukrajini, zato je absolutna številka manjša (lani je bila gledanost 183 milijonov gledalcev) – v teh dveh državah je lani Pesem Evrovizije gledalo kar 29 milijonov gledalcev. Zato je tudi primerjava v rasti upoštevala lansko gledanost brez Rusije in Ukrajine.

Finalni večer Pesmi Evrovizije 2022 si je ogledalo 43,3% takratnih gledalcev, kar je 3% več kot leto poprej.

Še enkrat se je pokazalo, da Pesem Evrovizije pridobiva na priljubljenosti tudi med mladim občinstvom (15-24 let), saj si je finale ogledalo 3% več mladih kot lani.

Največji skok v gledanosti Pesmi Evrovizije je seveda letos bil v Italiji, kjer je bila gledanost za 53% višja od lani. Pesem Evrovizije si je v Italiji ogledalo 6,6 milijona gledalcev, oz. 41.9% vseh gledalcev, ki so takrat gledali televizijo.

V tretjini držav (13 od 34) je gledanost Pesem Evrovizije presegla 50% gledalcev v času predvajanja. Najbolj goreče so Pesem Evrovizije spremljali na Islandiji, kar 96,4%, sledile pa so prav tako same skandinavske države: Norveška (89,1%), Švedska (81,4%) in Finska 72,1%). Nato so sledile še Armenija, flamsko govoreči del Belgije, Danska, Estonija, Grčija, Litva, Nizozemska, Španija, Združeno kraljestvo.

Uspeh Združenega kraljestva in Španije na letošnji Pesmi Evrovizije (2. in 3. mesto) se je odrazil tudi v gledanosti, obe državi sta namreč beležili najvišjo gledanost v zadnjih desetih letih. V Španiji si je Pesem Evrovizije ogledalo 6,8 milijonov gledalcev, kar je 86% več kot leto prej in največ po letu 2008. V Združenem kraljestvu je bilo največ gledalcev med vsemi 34 državami oz. tržišči, kjer so merili gledanost, in sicer 8,9 milijonov gledalcev, kar je 20% več kot lani. Prvič po enajstih letih je Združeno kraljestvo v gledanosti prehitelo Nemčijo, kjer je gledanost vedno največja.

V analizi ni podatkov gledanosti v naslednjih državah, kjer se merjenje ne izvaja ali pa ga ne izvaja sodelujoča TV hiša: Albanija, Azerbajdžan, Hrvaška, Izrael, Malta, Črna gora, Severna Makedonija, San Marino in Ukrajina.

Socialna omrežja

Pesem Evrovizije je seveda še kako prisotna na socialnih omrežjih, kjer se iz leta v leto veča njen vpliv in tudi število sledilcev, komentarjev, všečkov in ogledov. Pesem Evrovizije ima svoje uradne profile na YouTubu, Facebooku, Instagramu, Twitterju in TikToku. Ima pa tudi svoj Podcast.

TikTok je letos bil uraden partner za socialna omrežja, zato so tudi posnetki prvih vaj bili objavljeni ekskluzivno na TikToku. TikTok pa je prvič v živo predvajal tudi vse tri večere Pesmi Evrovizije z dodatnimi posnetki iz zakulisja. Vsi letošnji videoposnetki na kanalu Pesmi Evrovizije na TikToku so skupaj imeli več kot 189 milijonov ogledov v dveh tednih pred finalom Pesmi Evrovizije. Preko TikToka si je finale ogledalo 3,3 milijona gledalcev, oba polfinala skupaj pa skoraj 4 milijone gledalcev.

V evrovizijskem tednu si je posnetke na uradnem YouTube profilu ogledalo kar 42,3 milijona gledalcev iz 232 držav!

Število gledalcev, ki si je finale Pesmi Evrovizije ogledalo preko YouTuba je bilo 7,6 milijonov gledalcev, kar je za 50% več kot lani. Največ teh gledalcev, kar 2,2 milijona je bilo iz Ukrajine.

63% gledalcev, ki si je Pesem Evrovizije ogledalo preko YouTuba je bilo starih med 18 in 34 let.

V evrovizijskem tednu pred finalom je bilo na Twitterju napisanih preko 8 milijonov twitov, kar je dvakrat več kot lani.

Na vseh 4 platformah (YouTube, Facebook, Instagram, TikTok) so v evrovizijskem tednu zabeležili kar 284 milijonov ogledov videov in objav.

Med 1. in 15. majem je na vseh štirih socialnih omrežjih (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok) bilo zabeleženih kar 22 milijonov odzivov na objave.

Vsebina uradnega Facebook profila Pesmi Evrovizije je dosegla 24 milijonov ljudi, na Instagramu pa še dodatnih 13,5 milijonov, kjer so našteli preko 255 milijonov ogledov vsebin.

Izvršni direktor Pesmi Evrovizije Martin Österdahl je o vseh teh uspehih povedal:

Izredno smo veseli, da je Pesem Evrovizije dosegala takšne uspehe v članicah EBU, kot tudi na vseh socialnih omrežjih to leto. Še enkrat smo lahko videli, kako popularna je Pesem Evrovizije med mladimi gledalci, nekateri so se z njo zagotovo srečali tudi prvič. Pesem Evrovizije vsekakor ima globalno gledanost, kar pričajo številke o ogledih na prav vseh kontinentih in teritorijih ter še bolj na socialnih omrežjih.

Do finala pesmi evrovizije še
0
DNI
:
0
UR
:
0
Min